top of page
Søg
  • Forfatters billedeMichael Ladefoged

Claus "satser på fluefiskeri" - Gør DU også?

Jeg faldt lige over et glimrende indlæg (og ikke mindst forslag) fra Claus Ehmsen.

Han skriver at han nu er all-in på fluefiskeri og det glæder mig at vi har endnu en lystfisker "i folden." Nu håber jeg bare han hænger ved.


Claus skriver:


 

21 dage tilbage, det er ved at være tæt på sæsonstart nu.


Jeg har tit tænkt på at satse stort på fluefiskeri og så være lidt ligeglad med at man nok ikke fanger så meget til at starte med. I år skal det være!


Jeg talte med Dennis Flynder omkring mine ønsker til en sprød fluestang der både kunne bruges til Havørred og Laksefiskeri en dag vi sad og nød livet ved Gels Å i sommers, og i starten af marts ringede han og sagde: "nu har jeg sættet til dig Claus!"


Det er en Zpey Dreamcatcher 10,5 fod med et rigtig lækkert Flueger hjul. Klasse 5 som simpelthen kaster helt vidunderligt!


Stangfoto af Claus W. Ehmsen
Stangfoto af Claus W. Ehmsen

Fluestangen er en switch, hvilket betyder at den kan bruges både som 1 hånds og som 2 hånds stang, ved hjælp af et aftageligt håndtag.


Nu har jeg så en Zpey stang (Zpey Zero 1209) til forårsfiskeriet efter Laks og den ovenstående til fiskeriet senere på året. Min Zpey Zero blev indviet på fineste vis med sølvblank premierelaks den 16/4 sidste år da dagen kun lige var begyndt. Forhåbentlig skal jeg nyde flere laksefights med den i år.


Strategien ligger temmelig fast og indsatsen i år bliver lagt hårdere ud end nogensinde!


Jeg begynder den 16.april med 2 hånds flue i Ribe å. Måske med en afstikker i Flads å og Gels å, det kommer helt an på hvordan dagen går.


Så har jeg planlagt at fiske intensivt fra den 18. til den 21. april fra morgen til aften. Det kan sagtens hænde at jeg ikke fanger noget, men der skal nok komme et par lakseoplevelser alligevel.


Mit fluevalg er ingen hemmelighed, det bliver en eller anden farvevariation af gummilynet, på enten helsynkende line eller synkende forfangsspids. (jeg har 2 hjul med, så det er let at skifte alt efter hvilken å jeg fisker i og hvordan vandstanden har det.


Kilde: http://ehmsen.wixsite.com/ehmsen/single-post/2017/03/25/Sats-p%C3%A5-fluefiskeri


 

Held og lykke med det, Claus. Hvis det går helt i hårdknude (no pun intended), så er du velkommen på et lynkursus hos mig. Evt. et for øvede :)

16 visninger0 kommentarer
bottom of page